엔조 ENJO
작업의 주제인 “Geometric Symbols (기하학적 기호)”는 기하학적 최소 단위인 점, 선, 면을 활용하여 사물의 기호(Symbols)를 탐구하고 변형하는 과정에 중점을 둔다. 이 과정에서 기호는 단순히 시각적 표현에 그치지 않고, 기존의 공간 개념과는 다른 새로운 기하학적 이미지를 창출하게 된다. 이 작업을 통해 기존의 시각적 경험을 넘어서는 새로운 형태의 공간과 시각적 언어를 탐색하고자 한다.
인류는 자신이 위치한 시간과 공간의 기원과 구성을 이해하고 표현하기 위해 다양한 학문과 공식을 통해 존재의 가치를 증명하고자 해왔다. 또한, 미학적으로 공간을 표현하기 위한 예술가들의 노력은 과거부터 현재까지 지속적으로 이루어져 왔다. 2차원 평면에서 원근법과 투시법을 활용한 3차원적 표현법이 발전하면서 입체작품으로 이어졌고, 이는 나중에 공간 설치 예술(설치미술)로 대중에게 소개되었다.
이러한 예술 표현의 발전 과정에서, 나는 반대로 3차원에서 2차원을 표현하는 역발상의 시각적 표현을 찾았다. 즉, 현재의 공간을 표현하고 인지하는 방식을 새로운 시각에서 접근하는 것이 이번 작업의 출발점이다.
작업은 평면 위에 점, 선, 면을 사용하여 X, Y, Z 좌표에서 표현되며, 일상적인 이미지에 대한 착시 현상을 구성한다. 평면 작업은 투시법과 채색을 통해 입체적인 2차원 표현을 이루며, 입체작품은 2차원의 면적 요소를 지닌 평면적 3차원으로 구성된다. 이를 통해 작품은 2차원과 3차원 사이의 중간 차원인 2.5차원을 표현하는 형태를 관찰할 수 있게 된다.
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ENJO
The subject of the work, "Geometric Symbols," focuses on the process of exploring and transforming symbols of objects using points, lines, and planes, which are geometric minimum units. In this process, symbols are not just visual expressions, but create new geometric images that are different from the existing spatial concepts. Through this work, we intend to explore a new form of space and visual language that goes beyond the existing visual experience.
Humanity has tried to prove the value of existence through various disciplines and formulas to understand and express the origin and composition of time and space where it is located. In addition, artists' efforts to express space aesthetically have been made from the past to the present. With the development of three-dimensional expression method using perspective and perspective in a two-dimensional plane, it led to three-dimensional works, which were later introduced to the public as space installation art (installation art).
In the process of developing such artistic expression, on the contrary, I found a visual expression of reverse idea that expresses two dimensions from three dimensions. In other words, the starting point of this work is to approach the way of expressing and recognizing the current space from a new perspective.
Work is expressed in X, Y, and Z coordinates using points, lines, and planes on the plane, and constitutes an optical illusion for everyday images. The plane work forms a three-dimensional two-dimensional expression through perspective and color, and the three-dimensional work is composed of three-dimensional planar works with two-dimensional area elements. Through this, the work can observe the form of expressing the 2.5D, which is the intermediate dimension between the 2D and 3D.
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- 선의 공간분할(Space Divide)
선(Line)은 단순한 선을 넘어, 보이지 않는 본질이자 점(Point)이 움직이며 남긴 흔적이다. 정적인 요소가 아닌 역동적인 존재로서, 형상을 만드는 중요한 요소로 자리 잡고 있다.
<공간분할(Space Divide) 여자(Woman)-06>은 점의 움직임으로 이루어진 선들만으로 완성된 작품이다. 임의의 두 점을 연결해 선을 그리고, 그 선들로 공간을 나누고 위치를 변화시키면 새로운 공간이 시각적으로 만들어진다. 마치 칼로 도려낸 듯, 하나의 형태가 공간을 분할하며 독특한 시각적 경험을 선사한다.
이러한 공간분할은 과학적으로 증명된 개념은 아니지만, 그 가능성을 탐구하며 새로운 시각적 경험을 제시한다. 선이 만들어내는 공간의 형상은 보이지 않는 본질의 움직임을 포착하고, 공간의 또 다른 가능성을 열어준다.
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- Space Divide of Lines
A line goes beyond a simple line, is an invisible essence and a trace left by a point moving. As a dynamic being, not a static element, it is established as an important element in creating a shape.
"Space Divide Women-06" is a work completed with only lines made up of the movement of dots. If you connect any two points to draw a line, divide the space into those lines, and change the position, a new space is created visually. As if it were cut out with a knife, a shape divides the space and provides a unique visual experience.
Although this spatial division is not a scientifically proven concept, it explores its potential and presents a new visual experience. The shape of the space created by the line captures the movement of the invisible essence and opens up another possibility of space.
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- 레이어(Layer) 시리즈
레이어 시리즈는 평면과 입체를 결합하여 독특한 시각적 경험을 선사한다. 이 작품들은 닫힌 공간과 열린 세계의 대비를 통해 인간의 탐구 본능을 탐색한다. 검은 레이어는 열린 공간을 상징하고, 그 아래에서 손이 움직이는 모습은 새로운 차원으로 나아가려는 욕구를 나타낸다.
작품은 단순한 이미지 이상의 의미를 지니며, 보이지 않는 세계와의 연결을 시도한다. 손이 공간을 움켜잡고 있는 장면은 감춰진 무언가를 발견하려는 시도를 상징한다.
이 시리즈에서 그림자는 레이어를 통해 입체감을 표현하는 중요한 역할을 한다. 그림자는 보이지 않는 세계의 깊이와 신비로움을 더하며, 작품에 차원감을 부여한다. 손은 공간을 탐험하는 데 가장 적합한 이미지로 사용되어, 인간의 본능적인 탐구심과 공간의 가능성을 여는 모습을 상징한다. 손과 그림자의 상호작용은 새로운 시각적 깊이와 탐구의 기회를 제공한다.
레이어 시리즈는 물리적인 장벽을 넘어 심리적이고 감정적인 깊이를 탐구한다. 평면과 입체, 손과 그림자의 조화로 다양한 차원과 감정을 탐구하며, 각 작품은 그 자체로 깊은 의미를 내포하고 있다.
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- Layer series
The layer series provides unique visual experience experience by combining plane and particles. These works explore human explore human exploration instinct through closed space and open world. Black layer represents the open space, and the face moves below the need to move to a new car.
The work is simple image, and attempts to connect with the world that doesn't appear. The scene where your hands hold space, the scene symbolizes something hidden.
In this series, Figure is an important role of expressing three-dimensional sense through layer. Figure more than the depth of the world that doesn't see the depth of the world. The hand is used as the most suitable image, and symbolizes the possibility of human instinctive exploration and space. The interaction of hands and shadow provides opportunities of new visual depth and exploration.
The Ray series explore psychological and emotional depth beyond physical barriers.The plan to explore various cars and emotions, and each work, and each works, each work contains deep meaningful meaningful meaningful meaningful meaning.